Impuls prędkości z magistrali CAN.
* Idealny do podłaczenia taksometru lub drogometru w nowoczesnym pojeździe.
* Stosując UDC-300 TAXI masz pewność poprawnego działania taksometru oraz całkowitego bezpieczeństwa pojazdu.
* Nie ma możliwości zakłócenia pracy komputera pojazdu lub układu ABS.
* Układ obsługuje samochody osobowe obsługiwane wcześniej przez UDC-250 oraz wszelkie nowe pojazdy które zostały dodane do naszej bazy.
Obsługuje obecnie 98% pojazdów na rynku.
* Specjalny układ kontroli pozwala na stwierdzenie prawidłowego podłączenia do CAN.
* Obudowa ułatwia montaż oraz zapewnia pełne zabezpieczenie cechą Urzędu Miar.
Zmiany w stosunku do wersji UDC-250:
* większa baza obsługiwanych pojazdów
* specjalna obudowa pozwalająca na plombowanie plombą zatrzaskową Urzędu Miar
* sygnalizacja poprawnego podłączenia
* redukcja poboru prądu w stanie spoczynku do 4 mA
Po co stosuje się przetworniki CAN
Większość nowych samochodów nie jest wyposażona w jawny impuls prędkości, pomimo, iż jest on niezbędny do podłączania dodatkowych urządzeń, takich jak taksometry, nawigacja GPS, dodatkowe systemy audio.
Fabryczne urządzenia w które wyposażane są samochody potrafią odczytywać informacje z cyfrowej magistrali CAN. Niestety urządzenia dodatkowe np. taksometry nie są do tego przystosowane i potrzebują standardowego sygnału prostokątnego. Pewna pokusą jest podłączenie do ABS, lub ESP, prowadzi to jednak do wielu problemów. Siła sygnału tam występującego może być zbyt mała do zapewnienia poprawnego działania taksometru i systemów bezpieczeństwa. W czasie kontroli serwisowej pojazdu układ sterujący ABS lub ESP może zostać wymieniony z powodu nieprawidłowego działania, co wiąże się z dużymi kosztami, zwłaszcza w przypadku nowych samochodów, gdyż po ingerencji z zewnątrz koszty takiej naprawy nie są pokrywane z tytułu gwarancji. Nie sposób nie wspomnieć o niebezpieczeństwie wynikającym z zakłóconej pracy układu hamowania w sytuacji niebezpiecznej. Na utratę zdrowia lub życia narażeni są wtedy użytkownicy samochodu, jak i inni uczestnicy ruchu drogowego. W przypadku kolizji właściciel samochodu posiadający uszkodzony układ hamujący, oraz firma instalująca dodatkowe urządzenie do układu, są pociągani do odpowiedzialności karnej.
Rozwiązaniem sytuacji jest zastosowanie układu UDC-300.
Podłączany jest on równolegle do magistrali CAN i zachowując się jak integralna część samochodu wytwarza odpowiednio silny impuls prostokątny potrzebny do podłączenia taksometru, nawigacji bądź systemu audio. Ponieważ układ posiada bardzo dużą rezystancje wewnętrzną, oraz pracuje w trybie "tylko nasłuch" nie wysyłając danych na magistralę, nie wpływa w żaden sposób na jej pracę. |
|
|
|