Blokady dźwigni zmiany biegów Niedźwiedź-Lock to zabezpieczenia estetyczne i wygodne w użyciu o wysokiej skuteczności antykradzieżowej. Posiadają atest Instytutu Mechaniki Precyzyjnej oraz Centralnego Laboratorium Kryminalistyki Komendy Głównej Policji w Warszawie. Ich produkcja odbywa się zgodnie z systemem zarządzania jakością ISO 9001. Nasze blokady to produkty o najwyższej jakości nagrodzone wieloma medalami i wyróżnieniami.
Firma Niedźwiedź-Lock oferuje dwie grupy zabezpieczeń. Pierwsza z nich to tradycyjna blokada bolcowa, prekursor mechanicznych zabezpieczeń drążka zmiany biegów montowanych wewnątrz konsoli. Szybko stała się ona najpopularniejszym mechanicznym zabezpieczeniem w kraju i poza jego granicami. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 1000 blokad bolcowych.
Drugą grupą zabezpieczeń są nowoczesne i estetyczne blokady ryglowe, których jest już w naszej ofercie około 700. W tym nowatorskim rozwiązaniu element blokujący został wyposażony w zamek i stał się jedną częścią z blokadą, co do minimum ograniczyło ilość ruchów niezbędnych do zabezpieczenia samochodu. Taka konstrukcja sprawia, że nasze blokady są wygodne w obsłudze i bardzo ergonomiczne.
"Niedźwiadek" wciąż jest modyfikowany i ulepszany, konsekwentnie dorównując kroku nowym rozwiązaniom technologicznym stosowanym przez producentów samochodowych. Blokady są adaptowane do każdego nowego pojazdu pojawiającego się na rynku.
BLOKADY BOLCOWE
Większość blokad bolcowych to blokady ramkowe. Ich montaż odbywa się na istniejące śruby lub otwory technologiczne pojazdu, co do minimum ogranicza ingerencję w fabryczną konstrukcję samochodu. "Niedźwiadek" skutecznie zabezpiecza samochody zarówno z linkowym jak i rurowym układem dźwigni zmiany biegów.
Poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady bolcowej.
Poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady bolcowej.
BLOKADY RYGLOWE
Blokady ryglowe podzielone są na cztery typy. W zależności od budowy mechanizmu drążka zmiany biegów stosujemy różne konstrukcje blokad. W skład grupy blokad ryglowych wchodzą blokady typu "W", "R", "Z" oraz "K". Blokady ryglowe łączą w sobie walory skuteczności, funkcjonalności i estetyki dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych.
Poniżej przedstawiamy:
- zasadę działania blokad ryglowych.
- poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady typu "W".
- poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady typu "W".
- poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady typu "R".
- poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady typu "R".
- poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady typu "Z".
- poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady typu "W".
- poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady typu "K".
- poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady typu "K".
Zasada działania blokad typu "W", "R", "Z".
W celu zablokowania blokady należy przekręcić zamek w prawo do wyczuwalnego oporu, a następnie wcisnąć. Odbezpieczenie następuje po przekręceniu kluczyka w zamku.
Zasada działania blokad typu "K"
W celu zablokowania blokady należy lekko wcisnąć główkę zamka, a następnie przekręcić w prawo do momentu zatrzaśnięcia się zapadki. Odbezpieczenie następuje po przekręceniu kluczyka w zamku.
Blokada "W" to konstrukcja ramkowa z zamkiem obrotowym i wciskanym.
Poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady typu "W".
Poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady typu "W".
Blokada typu "R" to zabezpieczenie o konstrukcji ramkowej z rurą i zamkiem obrotowo-wciskanym.
Poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady typu "R".
Poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady typu "R".
Blokada "Z" potocznie zwana "pancerną" to blokada zasuwowa o konstrukcji, w której drążek jest blokowany przez specjalny rygiel.
Poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady typu "Z".
Poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady typu "Z".
Blokada typu "K" to nowoczesna blokada o konstrukcji rurowej z zamkiem okręcanym.
Poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady typu "K".
Poglądowe zdjęcie konsoli samochodu po zamontowaniu blokady typu "K".
Ciekawą wersją blokady jest blokada drążka kierownicy, którą cechuje wyjątkowa trwałość, niezawodność i skuteczność blokowania. Blokada tego typu może być montowana zarówno w samochodach dostawczych jak i osobowych z odsłoniętym drążkiem kierowniczym. Ten typ zabezpieczenia cieszy się bardzo dużym powodzeniem na rynku Holenderskim i w Federacji Rosyjskiej.
Poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady bolcowej drążka kierownicy.
Poglądowe zdjęcie konstrukcji blokady ryglowej drążka kierownicy.
Poglądowe zdjęcia konsoli samochodu po zamontowaniu blokady drążka kierownicy.