Informacje ogólne
Czujniki parkowania RS-4, są pierwszymi na rynku, generującymi asymetryczną strefę bezpieczeństwa sensorami. Są dostępne w sieci autoryzowanych serwisów.
Pierwszy na rynku czujnik parkowania, generujący asymetryczną strefę bezpieczeństwa. Dzięki silniejszemu sygnałowi środkowych sensorów, kierowca nie jest wprowadzany w błąd podczas skręcania samochodem. Zewnętrzne sensory nie rozpraszają uwagi informacją o przeszkodach zbyt odległych od auta. Czujnik informuje jedynie o faktycznym zagrożeniu, przeszkodzie.
Jest to produkt dostępny tylko w sieci autoryzowanych serwisów zapewniających profesjonalny montaż. Czujnik nie jest oferowany w sprzedaży detalicznej bez montażu.
Produkcja jak i dystrybucja odbywa się zgodnie z normami jakości ISO 9001. Produkt uzyskał homologację unijną "e1" oraz pozytywny test wg japońskich norm jakości "JASO" (Japanese Automotive Standards Organization). Produkt umożliwia podłączenie dodatkowego buzera, (osobne gniazdo w centrali) - jest to przydatne w vanach, gdy występuje konieczność wzmocnienia dźwięku buzera.
RS-4 posiada możliwość zmiany strefy STOP z 30cm do 45cm - ważne w przypadku aut z hakiem, lub gdy koło zapasowe znajduje się za tylnym zderzakiem. System samo diagnozy informuje dźwiękiem o uszkodzeniu konkretnego sensora (np. lewy narożny), a następnie dalej działa pomijając błędny sygnał z uszkodzonego sensora.
Dane techniczne:
Opis parametrów technicznych sensorów "Trzeciej generacji" RS-4.
Zasilanie |
DC 10V~25V |
Maksymalny pobór prądu |
200mA |
Temperatura pracy |
30C ~ +80C |
Temperatura przechowywania |
-40C ~ +85C |
Metoda pomiaru |
asymetryczna |
Częstotliwość |
40kHz |
Czas reakcji systemu |
0.12sec. |
Kąt detekcji |
160 w poziomie / 60 w pionie |
Trzecia generacja
Czujniki "Trzeciej generacji" posługują się technologią asymetrycznej, ultradźwiękowej detekcji obiektów. Posiadają możliwość detekcji o kątach 160 stopni w poziomie i 60 stopni w pionie.
Czujniki "Trzeciej generacji" posługują się najbardziej zaawansowaną technologią asymetrycznej ultradźwiękowej detekcji obiektów. Czujnik posiada maksymalnie szerokie możliwości detekcji o kątach 160 stopni w poziomie i 60 stopni w pionie.
Nowa technologia trzeciej generacji pozwoliła na zwiększenie kąta detekcji o 100% w porównaniu do czujników poprzednich generacji.
Wyświetlacz jest montowany nad tylną szybą, na linii wzroku kierowcy.
Czujnik RS-4 jest przystosowany do wspópracy z buzerem, bez wyświetlacza. Taki zestaw ma zastosowanie w samochodach, gdzie nie jest możliwa instalacja wyświetlacza, np. "roadster" czy "kabriolet".
Wyświetlacz
Jedyny, profesjonalny wyświetlacz, przystosowany do współpracy z sensorami trzeciej generacji. Może byż zainstalowany w dowolnym samochodzie.
Wyświetlacz jest montowany w jedynym prawidłowym miejscu do tego przeznaczonym, w podsufitce nad tylną szybą, na linii wzroku kierowcy. W ten sposób odbywa się montaż na liniach produkcyjnych flagowych marek samochodów.
Jedyny, profesjonalny, obecnie oferowany na rynku wyświetlacz, instalowany w dowolnym samochodzie, nie odbiegający stylistyką i jakością od fabrycznie montowanych zestawów.
Wyświetlacz zawsze widoczny dla kierowców - parkujących "po lusterkach" lub odwracających się przez prawe ramię do tyłu.
Wyświetlacz zintegrowany z buzerem, posiada gniazdo podłączeniowe dla ułatwienia montażu i serwisu.
Intuicyjne wskazania wyświetlacza - podświetlenie pomarańczowe - PARKUJEMY, podświetlenie czerwone - STOP.
Wskazania odbywają się za pomocą kolorowych punktów świetlnych wspomaganych przez sygnały akustyczne, zamiast mało czytelnych wskazań cyfrowych, odwracających uwagę kierowcy.
Czytelny, ergonomiczny wyświetlacz, widoczny także przy silnym słońcu, nie męczy wzroku kierowcy.
Fabrycznie montowane czujniki parkowania do tyłu posiadają wyświetlacz montowany z tylu samochodu. Czujnik parkowania RS-4 zachowuje ten standard. (Oferowanie wyświetlaczy przeznaczonych do montażu w przedniej części samochodu, przyklejanych, przykręcanych, montowanych na stelażach, utrudnia kierowcy parkowanie).
Buzer
Buzer to urządzenie akustyczne emitujące sygnały dźwiękowe. Odpowiednia częstotliwość sygnału wskazuje odległość od przeszkody.
Buzer to urządzenie akustyczne emitujące sygnały dźwiękowe i odpowiednia częstotliwością sygnału wskazuje odległość od przeszkody, natomiast jego stały dźwięk oznacza iż przeszkoda znajduje sie nie dalej niż 30 cm i należy zatrzymać pojazd.
W wersji czujnika z wyświetlaczem jest on w wbudowany w wyświetlacz i służy do wspomagania wskazań wyświetlacza podczas parkowania. Czujnik parkowania można zainstalować w wersji bez wyświetlacza i wówczas należy zamontować oddzielny buzer do sygnalizacji dźwiękowej.
Buzer jest instalowany poprzez dedykowane gniazdo w centrali czujnika.
Buzer posiada trzy poziomy regulacji dźwięku, L - niski (low), M - średni (medium), H - wysoki (high) i można przestawiać go dowolnie podczas użytkowania czujnika parkowania.
W każdej centrali czujnika parkowania znajdują sie dwa gniazda, jedno dedykowane do wyświetlacza i drugie do buzera. Takie rozwiązanie pozwala w przypadku konieczności zamontowania wyświetlacza jak i buzera, na przykład w samochodzie typu bus.
Buzer fabrycznie wyposażony jest w przedłużacz o długości 2m z hermetycznymi złączami. Opcjonalnie można zamówić przedłużacz o długości 6m. Znajduje to zastosowanie w przypadku montażu w samochodzie dostawczym, czy tez typu bus.
Sensory
Sensory, ze względu na swoją uniwersalność, można zamontować w dowolnym rodzaju auta.
Sensory standardowe: w każdym samochodzie, jeżeli czujki instalowane są między 40-60cm od podłoża, a powierzchnia zderzaka jest pionowa i płaska (90% samochodów)
Sensory profilowane: w samochodach klasy Kombi, mini Van, SUV, dostawczych
Sensory gumowe profilowane: w samochodach terenowych, pick-upach z metalowymi zderzakami
Sensory gumowe 25mm: w samochodach dostawczych z tylną belką lub metalowym stopniem
|
|
|
|