W skład podstawowego zestawu do parkowania wchodzą sensory, buzer, oraz okablowanie.
Czujniki RS4 generują asymetryczną strefę bezpieczeństwa, co w praktyce oznacza tyle, że kierowca nie jest wprowadzany w błąd podczas skręcania, a informowany jedynie o faktycznej bliskiej przeszkodzie. Czujniki pomijają zbyt odległe niebezpieczeństwa, oszczędzając kierującemu niepotrzebnej dystrakcji. Zestaw umożliwia zmianę strefy zatrzymania (STOP) z 30 cm do 45 cm, co może pomóc np. w przypadku aut z hakiem czy kołem zapasowym poza linią zderzaków. Szerokie możliwości detekcji o kątach 160° w poziomie oraz 60° w pionie możliwe są dzięki zaawansowanej technologii asymetrycznej ultradźwiękowej detekcji obiektów. Przydatną funkcją jest też „samodiagnoza, która podaje informację dźwiękową o uszkodzeniu konkretnego sensora, zachowując przy tym działanie całego systemu (błędny sygnał z zepsutego sensora jest pomijany).
Czytelny i ergonomiczny wyświetlacz (opcjonalnie) jest standardowo montowany na linii wzroku kierowcy, w podsufitce nad tylną szybą. Docenią to zarówno kierowcy obracający się podczas parkowania przez prawe ramię, jak i ci parkujący przy pomocy lusterek. Sygnalizacja odbywa się za pomocą sygnałów akustycznych wspomaganych punktami świetlnymi, gdzie kolor pomarańczowy oznacza „PARKUJEMY”, natomiast czerwony – „STOP”. Wyświetlacze zintegrowane z buzerem posiadają dodatkowo gniazdo podłączeniowe celem ułatwienia serwisu i montażu.
- Montaż czujników można wykonać samemu, jednak lepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistom. Tylko prawidłowa instalacja wpływa na bezawaryjne i poprawne działanie – doradza Eryk Biskupski, specjalista ds. systemów bezpieczeństwa z Amervox. - Należy dobrać odpowiedni model i rodzaj czujników, w zależności od konstrukcji zderzaka czy twardości zawieszenia.
RS4 posiadają homologację unijną „e1”, zdały też pozytywnie test „JASO” (japońskie normy jakości). Wyświetlacze produkowane są w podobnej stylistyce, co zestawy fabryczne, dlatego nie odbiegają od nich jakością czy designem. Czujniki mogą być montowane praktycznie w każdym samochodzie. |