Zabezpieczenia DIPOL
W 1996 roku na Targach Zabezpieczeń SECUREX 1996 pokazano po raz pierwszy nowy rodzaj blokady mechanicznej do samochodów, która przez połączenie trzpienia blokującego z zamkiem jest bardzo pewna w zabezpieczeniu i wygodna w użyciu. Jest to opatentowany wynalazek pracowników DIPOL-a. Blokada ta o nazwie DIPOL ma zastosowanie niemalże do wszystkich marek samochodów osobowych i dostawczych.
Do dzisiaj jest chętnie montowana w samochodach jako wysoce skuteczne zabezpieczenie antykradzieżowe. Blokada DIPOL na przestrzeni lat otrzymała szereg nagród, medali i wyróżnień.
Opis techniczny
Metoda zabezpieczenia przed kradzieżą.
Uniemożliwienie włączenia przednich biegów wskutek unieruchomienia zmiany biegów w pozycji biegu "wstecznego" lub "parking", za pomocą trzpienia blokady ustawionego prostopadle do osi tejże dźwigni.
Sposób montażu urządzenia w pojeździe.
Urządzenie montuje się trwale w pojeździe w następujący sposób : wspornik mocuje się do tunelu środkowego lub do płyty podłogowej za pomocą co najmniej dwóch śrub odsadzanych M10, podkładek sprężystych, nakrętek ze zrywalnym wieńcem sześciokątnym i tulejek zabezpieczających przed odkręceniem lub śrub M8 ze zrywalnymi łbami i podkładek z otworami M8 o minimalnej grubości 5mm. Szczegółowe zasady i sposoby montażu wsporników w różnych pojazdach przedstawiono na rysunkach.
Zasada działania urządzenia.
Urządzenie działa w następujący sposób: po ustawieniu dźwigni zmiany biegów w pozycji biegu "wstecznego" lub "parking", w celu uniemożliwienia zmiany położenia dźwigni - trzpień blokady należy wprowadzić w otwór tulei dociskając blokadę do oporu, tj. do momentu jej zatrzaśnięcia się wewnątrz tulei. Aby nastąpiło skuteczne blokowanie ruchu dźwigni zmiany biegów (poprzez ustawienie trzpienia blokady prostopadle do osi dźwigni) - należy odpowiednio usytuować i zamontować wspornik z tuleją, w którą wprowadza się trzpień blokady. Wysuwający się prostopadle do osi trzpienia zaczep, sterowany jest elementami wielodyskowego zamka umieszczonego wewnątrz korpusu zamkowego. Podczas wprowadzania trzpienia w otwór tulei blokady, zaczep wsuwa się w głąb trzpienia. Przy kontynuowaniu ruchu trzpienia w tulei, zaczep trafia we współpracujący z nim kanałek wewnątrz tulei i zostaje tam wepchnięty przez umieszczoną w nim sprężynę. Ustalona zostaje w ten sposób pozycja pracy blokady. Aby otworzyć blokadę tj. usunąć trzpień z otworu tulei i tym samym z otoczenia dźwigni zmiany biegów, należy włożyć klucz w otwór w czole trzpienia i obrócić w prawo do oporu. Spowoduje to cofnięcie się zaczepu w głąb trzpienia. Umieszczona wewnątrz tulei sprężyna spowoduje wówczas wypchnięcie trzpienia. Po wypchnięciu trzpienia z otworu tulei blokada znajduje się w pozycji spoczynkowej. Po powrotnym obrocie i wyjęciu klucza z trzpienia blokada gotowa jest do ponownego użycia. Aby zabezpieczyć trzpień przed obrotem wokół własnej osi, jego część prowadząca ma w przekroju kształt ściętego walca, a otwór w tulei lub wsporniku jest odwzorowaniem tego kształtu.
Parametry techniczne.
Wymiary (bez wspornika) bez trzpienia 40x70
Wymiary (bez wspornika) z trzpieniem 40x160
Ciężar (bez elementów montażu) 500 g
Gwarantowana ilość cykli pracy blokady 500 000
Materiał : trzpień, tuleja stal stop. węglowa
Twardość : trzpień, tuleja ~ 60 HRC
Czas montażu ~ 1 h
Zakres temperatur poprawnej pracy -40ºC ÷ 80ºC
Wkładka zamkowa GERDA, ABLOY
Uprawnienia montażowe.
Wyłącznie zarejestrowane podmioty gospodarcze (firmy) posiadające "CERTYFIKAT AUTORYZACJI" producenta.
Montaż blokady uprawnia do uzyskania zniżki stawki ubezpieczenia AC.
Produkt zastrzeżony do sprzedaży wraz z montażem przez autoryzowane serwisy. |
|
|
|